✓Directe communicatie met energie adviseur
✓Snelle service én korte doorlooptijden
✓Scherpe prijs
✓Flexibele opnametijden​

Algemene Voorwaarden

1 Algemeen

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, schriftelijke prijsopgaven, offertes, werkzaamheden in de ruimste zin van het woord van Eelee, hierna te noemen: “opdrachtnemer”, alsmede op alle (aanvullende) overeenkomsten, waaronder ook die opdrachten en/of overeenkomsten die samenhangen met en/of voortvloeien uit overeenkomsten, tussen (Opdrachtnemer) en een opdrachtgever.

1.2 Onder opdrachtgever wordt in deze algemene voorwaarden verstaan iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die met opdrachtnemer een overeenkomst heeft gesloten, respectievelijk wenst af te sluiten ongeacht in welke vorm de overeenkomst is aangegaan en behalve deze, diens rechtsopvolgers.

1.3 Afwijkingen van de algemene voorwaarden zijn slechts bindend, indien en voor zover dit uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen en uitsluitend voor de aanbiedingen, offertes, werkzaamheden en (aanvullende) overeenkomsten waarop zij van toepassing zijn. Dergelijke schriftelijke afspraken prevaleren alsdan boven hetgeen ter zake van het desbetreffende onderwerp in deze algemene voorwaarden is vermeld. Met betrekking tot de overige bepalingen, maar ook aanbiedingen, offertes, werkzaamheden en (aanvullende) overeenkomsten blijven deze algemene voorwaarden zonder de afwijkingen van de algemene voorwaarden onverkort van kracht.

1.4 Bij een adviesopdracht is de aansprakelijkheid van opdrachtnemer beperkt tot het ontvangen honorarium en maximaal het honorarium over de laatste 6 maanden bij opdrachten met een doorlooptijd langer dan een half jaar.

1.5 De certificatie-instelling kan na de inspectie mogelijk een controle onderzoek uitvoeren. Het geen toegang verkrijgen tot een woning of woongebouw ten behoeve van een controleonderzoek leidt tot verwijdering van het energieprestatie-rapport uit het landelijk gegevensbestand van geregistreerde energieprestatie-rapporten.

1.6 Het projectdossier zal tot minimaal 15 jaar na afronding van de opdracht bewaard worden cf. wettelijke verplichtingen.

1.7 De opdrachtgever het recht heeft het volledige projectdossier op te vragen (dit zal dan digitaal worden verstrekt)

1.8 Onder een energielabel wordt verstaan: het op verkoop- en verhuurmomenten verplicht gestelde energieprestatiecertificaat (EPBD) voor gebouwen zoals bedoeld in het Besluit Energieprestatie Gebouwen (BEG)

1.9 Eelee opereert als zelfstandig bedrijf binnen de koepel organisatie Buildinglabel. Het actuele procescertificaat van BuildingLabel kan worden gevonden op de website van SKW Certificatie.

2 TARIEVEN, BETALING EN LEVERING

2.1 Alle aanbiedingen en/of schriftelijke prijsopgaven van opdrachtnemer zijn vrijblijvend en kunnen te allen tijde door opdrachtnemer worden herroepen, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen. Aanbiedingen en/of schriftelijke prijsopgaven zijn voorts nooit langer geldig dan gedurende 30 dagen na dagtekening van de aanbieding en/of schriftelijke prijsopgave.

2.2 Annulering van een opdracht door opdrachtgever is in beginsel niet mogelijk. Indien opdrachtgever een opdracht niettemin geheel of gedeeltelijk annuleert, is hij gehouden aan opdrachtnemer alle met het oog op de uitvoering van deze opdracht redelijkerwijs gemaakte kosten (onder andere kosten van voorbereiding, opslag, provisie en dergelijke) te vergoeden, onverminderd het recht van opdrachtnemer op vergoeding wegens winstderving en overige schade.

2.3 Alle bedragen vermeld in de aanbieding en opdracht zijn exclusief 21% btw, tenzij anders vermeld. Betaling van de factuur zal door de opdrachtgever, binnen 14 dagen na dagtekening, geschieden door middel van een storting ten gunste van een door de opdrachtnemer aangewezen bankrekening. Betaling dient te geschieden zonder aftrek, korting of verrekening.

2.4. In het geval van een tweede herinnering brengen wij € 35,-, zegge: vijf en dertig euro, administratiekosten in rekening.

2.5 Indien de factuur na twee betalingsherinneringen niet is voldaan, geven wij de vordering uit handen aan een incassobureau. Wij brengen alle kosten aan de schuldenaar in rekening, te weten: administratiekosten, bureaukosten, aanmaankosten (w.o. kosten aangetekend verzenden) en buitengerechtelijke kosten.

2.6 In het geval van situaties dat een Opdrachtgever nog additionele documentatie aanlevert na het ontvangen van het energielabel en nog aanpassingen wenst door te voeren op basis van deze additionele documentatie worden er door Opdrachtnemer extra kosten in rekening gebracht voor het opnieuw afmelden van het energielabel a EUR 50 incl. BTW.

2.7 Als onze producten worden digitaal geleverd in PDF format. Er wordt geen hardcopy verstrekt.

3 werkzaamheden

3.1 Alvorens wij een inspectie inplannen dient u ons de beschikbare informatie, bij voorkeur digitaal, toe te sturen. Denk hierbij aan plattegronden van de woning, facturen en verklaringen.

3.2. De opdrachtnemer zal de opdracht met de zorg van een goed opdrachtnemer uitvoeren. Bij de opname van het gebouw dient de opdrachtgever zelf of een door de opdrachtgever aangewezen persoon aanwezig te zijn.

3.3. De opdrachtgever is gehouden opdrachtnemer tijdig alle informatie te verstrekken, welke opdrachtnemer voor een correcte uitvoering van de opdracht nodig heeft of waarvan opdrachtgever behoort te weten dat deze informatie voor een correcte uitvoering van de opdracht vereist is. De informatie dient te worden verstrekt in de vorm en de wijze als door opdrachtnemer verzocht. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan opdrachtnemer verstrekte informatie, ook indien deze van derden afkomstig is.

3.4 Indien aanpassingen dienen worden doorgevoerd aan het energielabel omdat er bepaalde elementen over het hoofd zijn gezien, dan neemt Opdrachtnemer de additionele kosten voor zijn / haar rekening.

4 PLANNING

4.1 De planning wordt in onderling overleg vastgesteld tussen opdrachtgever en opdrachtnemer.

4.2 Eventuele verplichte kwaliteit audits of controles door externe instanties kunnen het proces vertragen. De opdrachtnemer is niet verantwoordelijk voor vertragingen die hierdoor ontstaan.

4.3 Indien geen specifieke afspraken over de planning worden gemaakt, geldt een standaard levertermijn van circa 2 weken.